Resurse Umane și Relații Sociale

Activitatea de management a resurselor umane se referă la funcționarea generală a personalului Administrației Naționale „Apele Române” ce debutează cu selecția și recrutarea de personal, gestionarea acestuia și dezvoltarea profesională și personală a personalului pe tot parcursul angajării.

Activitatea Resurselor Umane vizează următoarele:

– Prelucrarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Administrației Naționale „Apele Române” în urma modificării structurii organizatorice, a completării sau modificărilor legislative apărute. Aceste modificări ale structurii organizatorice (Organigramă, Stat de funcții, Regulament de Organizare și Funcționare) au fost susținute și însoțite de documente / note de fundamentare elaborate de către salariații Serviciului Resurse Umane si Relatii Sociale/ sau ai structurilor solicitante;

– Întocmirea și administrarea de proceduri disciplinare în conformitate cu legislația și normele interne în vigoare. Pentru a avea o viziune de ansamblu asupra problemelor cu care Administrația Națională „Apele Române” se confruntă la nivelul resurselor umane, în vederea rezolvării acestora și pentru realizarea obiectivelor de management al resurselor umane stabilite, salariații din cadrul Serviciului  Resurse Umane si Relatii Sociale au participat în calitate de membri în comisiile de etică și disciplină constituite atât la nivelul ANAR sediul central cât și  la nivelul unităților din subordinea Administrației Naționale „Apele Române”;

– Organizarea de concursuri/transferuri pentru ocuparea de posturi vacante/temporar vacante și participarea salariaților din cadrul Serviciului  Resurse si Relatii Sociale, în calitate de președinte, secretar sau membru în comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor pentru derularea procedurilor de ocupare a posturilor vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale de execuție sau conducere de la nivelul sediului central al Administrației Naționale „Apele Române” și la nivelul Administrațiilor Bazinale de Apă/INHGA/EC Stânca-Costești, dupa caz;

– Întocmirea și modificarea contractelor de muncă conform legislației în vigoare, cu respectarea drepturilor și obligațiilor ce decurg din acestea;

– Programarea și reprogramarea concediilor de odihnă a angajaților Administrației Naționale „Apele Române” sediul central, cu respectarea legislaţiei în vigoare;

– Eliberarea de legitimaţii de serviciu și adeverinţe solicitate de persoanele care au calitatea de angajat a Administrației Naționale „Apele Române”;

– Completarea, înregistrarea și evidența contractelor individuale de muncă în Registrul de evidență al salariaţilor (REVISAL) în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

– Elaborarea documentelor aferente încadrării salariaților Administrației Naționale „Apele Române” conform legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;

– Generarea de rapoarte referitoare la domeniul de activitate folosind instrumentele de lucru specifice managementului resurselor umane;

– Întocmirea și actualizarea statului de funcţii al Directiilor/ Serviciilor/ Compartimentelor din cadrul Administraţiei Naţionale „Apele Române” conform organigramei aprobate de către Consiliul de Conducere;

– Elaborarea și actualizarea organigramei pentru Administraţia Naţională „Apele Române” sediul central conform strategiei și dispoziţiilor conducerii coroborat cu prevederile legale in vigoare;

– Menţinerea bazei de date cu personalul angajat al Administraţiei Naţionale „Apele Romane” sediul central, a personalului care a încetat raportul de muncă cu Administraţia Naţională „Apele Române”, cu evidențe pe funcţii, meserii, vechime în muncă, vechime în specialitate;

– Administrarea și verificarea notelor de lichidare la încetarea contractelor individuale de muncă;

– Gestionarea și actualizarea, arhivarea de documente referitoare la activitatea de resurse umane (dosare de personal, state de funcţii, decizii, note interne, etc), cu respectarea confidenţialităţii informaţiilor și prevederilor legale aplicabile;

– Elaborarea rapoartelor de activitate cu privire la dinamica personalului din Administraţia Naţională „Apele Române” sediul central;

– Elaborarea documentelor referitoare la personalul Administraţiei Naţionale „Apele Române”, conform referatelor de necesitate și oportunitate întocmite la nivelul directiilor/ serviciilor / compartimentelor;

– Elaborarea documentelor referitoare la personalul implicat în proiecte cu finanțare europeană derulate la nivelul Administraţiei Naţionale „Apele Române”;

– Elaborarea planului anual de achiziţii pentru Serviciul Resurse Umane si Relatii Sociale;

– Monitorizarea și verificarea organigramelor, statelor de funcţii, a regulamentelor de organizare și funcţionare, a regulamentelor interne ale unităţilor aflate în subordinea Administraţiei Naţionale „Apele Române”;

– Monitorizarea și verificarea solicitărilor unităţilor aflate în subordinea Administraţiei Naţionale „Apele Române” cu privire la activitatea de resurse umane de la nivelul unităţilor și elaborarea adreselor de răspunsuri în conformitate cu solicitările;

– Activități curente specifice domeniului resurse umane (gestionare dosare de personal,  înregistrări în registrul general de evidență a salariaților-REVISAL, integrarea noilor angajați, încheierea, modificarea și încetarea contractelor individuale de muncă, evidența concediilor de odihnă, medicale, avizarea foilor colective de prezență, etc);

– Colaborare și cooperare cu structurile de resurse umane din cadrul unităților subordonate;

– Activități de raportare statistică referitoare la categoriile și numărul de personal, precum și a datelor privind cheltuielile de personal aferente acestora, etc.;

– Centralizarea și transmiterea către instanțe a informațiilor referitoare la acordarea salariilor maxim în plată conform legislației în vigoare.