Audit public

Activitatea de audit public intern din cadrul Administrației Naționale Apele Române, se exercită prin intermediul Compartimentului Audit Public Intern, aflat în directa subordonare a Directorului General.

Compartimentul Audit Public Intern, conform Legii nr. 672/2002, privind auditul public intern, republicată, desfașoară o activitate funcţional independentă şi obiectivă, care dă asigurări şi consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor şi cheltuielilor publice, perfecţionând activităţile Administrației Naționale Apele Române și a entităților subordonate.

Atribuțiile compartimentului Audit Public Intern, sunt:

  1. Elaborarea/actualizarea Cartei auditului intern, Procedurilor de lucru specifice activității de audit public intern și a Normelor metodologice specifice activității de audit din cadrul Administrației Naționale Apele Române, pe care le transmite spre avizare Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor, cu aprobarea conducatorului Administrației Naționale Apele Române.
  2. Întocmirea și actualizarea Planului anual de audit public intern și a Planului multianual de audit;
  3. Elaborarea/actualizarea programului de asigurare și îmbunătățire a calității sub toate aspectele activității de audit public intern;
  4. Efectuarea de misiuni de audit public intern, de asigurare, cuprinse în Planul anual de audit sau misiuni ad-hoc la solicitarea conducerii, în conformitate cu Legea 672/2002 privind auditul public intern, pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Administrației Naționale Apele Române, sediul central și entități subordonate, sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
  5. Elaborarea și transmiterea către Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor, a raportului anual al activității de audit public intern;

Activitățile desfășurate de compartimentul audit public intern de la nivelul Administrației Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor în anul 2024, au fost:

Elaborarea/actualizarea Cartei auditului intern, Procedurilor de lucru specifice activității de audit public intern și a Normelor metodologice specifice

În anul 2024 au fost actualizate 3 proceduri de lucru specifice activității de audit public intern

 

Planificarea anuală și multianuală

Au fost elaborate și actualizate Planul anual de audit intern și Planul multianual de audit intern, având la bază evaluarea riscurilor aferente activităților derulate;

– Numărul și tipul misiunilor de audit public intern planificate – au fost planificate 4 misiuni de audit, de regularitate;

– Numărul modificărilor efectuate asupra planului anual de audit public intern și conținutul acestor modificări – în anul 2024 au fost operate 2 actualizări ale planului anual de audit prin înlocuirea unor misiuni de audit cu alte misiunea de audit.

 

Realizarea misiunilor de audit

 

– Numărul misiunilor de audit efectuate, detaliate pe categorii de misiuni – s-au derulat 2 misiuni de audit public intern, cu temele:

          – Raport de audit al misiunii de audit public intern privind ,,Modul de constituire  și realizare a veniturilor în cadrul ABA Jiu și subunități”;

          – Raport de audit al misiunii de audit public intern privind ,,Auditarea activității de Mecanizare din cadrul Administrației Bazinala de Apă OLT și a entităților subordonate acesteia”.

 

– Resursele utilizate pentru realizarea planului de audit public intern

          – resurse umane –auditori din cadrul Administrației Naționale Apele Române, sediul central și entități subordonate ;

          – resurse financiare – sume alocate prin bugetul de venituri și cheltuieli, pentru deplasarea la entitățile/structurile auditate;

          – resurse materiale – hartie, toner, calculatoare, imprimantă, copiatoare, etc.

 

Raportarea activității de audit

În luna ianuarie 2025, a fost elaborat Raportul privind activitatea de audit public intern aferentă anului 2024 desfăşurată la nivelul Administrației Naționale Apele Române, sediul central și entități subordonate.

 

Arhivarea documentelor elaborate/primite în cadrul compartimentului

La nivelul Administrației Naționale Apele Române, a fost asigurată de către auditorul intern, îndosarierea și arhivarea documentelor elaborate în cadrul misiunilor de audit intern, în conformitatea cu HG nr. 1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activității de audit public intern.